Hyresadministratör med inriktning mot system
Om tjänsten
Som hyresadministratör kommer dina arbetsuppgifter att bestå av att vara superuser för bolagets kundreskontra, hyra och fakturering i vårt nya fastighetssystem. Du kommer vara en viktig del i implementeringen av ett nytt, modernt system med möjligheter att digitalisera och automatisera arbetet från avtalsskrivning till betalning. Rollen innebär att agera som mellanhand mellan systemleverantör och organisation i utvecklings- och implementationsarbete kopplat till kundfakturering/avisering, så att vi utnyttjar systemet på bästa sätt för att effektivisera vår fakturering/avisering. Vidare ingår i tjänsten att sköta fakturering och ibland även hyresavisering. Du kommer att ansvara för arbetet med kundreskontra kopplat till fakturering som sker på avdelningen. Du deltar också i arbetet med kvartals-, tertial- och årsrapporter för avdelningen. Vi arbetar processorienterat och arbete pågår just nu med att ta fram avdelningens processer, där din roll blir att ansvara för att de säkerställs i systemstöd.
Din profil
Vi söker dig som har gymnasial utbildning och ser det som en fördel om du läst ekonomi. Du behöver ha erfarenhet av liknande arbete och gärna från ett fastighetsbolag. Har du arbetet med implementering av affärssystem är det meriterande. För denna tjänst krävs mycket god systemvana och att du är van att arbeta med digitala verktyg. Som person är du noggrann, ansvarstagande och analytisk. För att lyckas i rollen behöver du även vara initiativtagande och utvecklingsinriktad. Du behärskar svenska i tal och skrift och är kommunikativ.